22.3.2009

Tulevaisuuden pakkaus osa 1

Ostatko tuotteita, joita et tarvitse vain koska niiden pakkaus on kertakaikkiaan niin ihana, että se pitää saada osaksi sisustusta?


Minulle estetiikka, pienet ihastukset kotona ovat arjen iloja.
Pöydälläni on teetä, suklaata, pipareita, tulitikkuja, mysliä... lista olisi loputon, jos kuvaisin kaikki ihanat pakkaukset, joihin olen kaupassa rakastunut. Ja jotka nyt täyttävät kotini pöydät ja hyllyt.

Amerikkalainen luomu-kauppa Wholefoods on todellinen pakkaus-rakastajien turmio. Jokainen tuote siellä on pakattu toinen toistaan kauniimpiin kääröihin.

Miksei meillä suomessakin arjen tuotteet voisi olla houkuttelevissa, esteettisissä pakkauksissa?

Sellaisissa, jotka vielä olisivat japanilaiseen tyyliin pakattu helposti avattaviksi, vähän jätettä tuottaviksi tai helposti uudelleen suljettaviksi ja avattaviksi. Sellaisiksi, että jokainen tuote on unelma käyttää kun sitä suojaava pakkaus nostaa kauneudellaan hymyn huulille sekä sopii käteen ja käyttöön erinomaisesti.

Kaunishan ei maksa sen enempää kuin rumakaan. Toimivuuskin yleensä saavuttaa niin suuren suosion ollessaan kilpailijoita parempi, että innovaatiot maksavat itsensä takaisin suuremman yleisön kautta.

Haluan parempia pakkauksia. Kiitos heti!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti