
Kolmannella luennolla keskitymme suloisen käytöksen perusteisiin.
1. Kun asiakas astuu sisään liikkeeseen, kumarra välittömästi nöyrästi, ja ilmoita, että olet asiakkaan käytettävissä. Pysyttele lähettyvillä, mutta silti sopivasti taka-alalla häiritsemättä asiakasta.
2. Jos asiakas pyytää sovittaa vaatetta, kiiruhda pelastamaan hänen kätensä raskailta kantamuksilta, ja kuljeta sovitettavat tuotteet hänelle varattavaan sovituskoppiin.
Kaikessa kulkemisessa käytä juoksuaskelia, pitäen jalkaterät kuitenkin lähellä maanpintaa. Tömistely ei kuulu asiaan.
3. Asiakkaan ostaessa jotain liikkeestäsi, muista kiitellä häntä. Pakattuasi tuotteet söpösti kassiin (tästä erillinen luento), pidä kassi itselläsi ja seuraa asiakasta ulko-ovella. Ojenna, kaksin käsin, kassi asiakkaalle vasta hänen ylitettyään ulko-oven kynnyksen.
Kumarra vielä asiakkaan perään syvä kumarrus, tai kaksi, osoittaen kunnioitustasi.
Nämä asiat luovat suloisen tunnelman ja miellyttävän ilmapiirin, jossa asiakas tuntee itsensä kuninkaasti, ja haluaa tulla suloiseen kohteluusi toistamiseenkin.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti