5.8.2009

Opas Menestykseen Japanissa Osa 4/5

Tänään käsittelemme pikaluennollamme tuotteiden pakkaamista. Siis pakkaamista silloin kun asiakas on ostanut tuotteen. Viis tuotteen omasta pakkauksesta, kuluttajalle on tuotettava lisäarvoa kaupan pakkauksilla.

1. Ostos on hyvä kääriä silkkipaperiin tai kaupan omaan ohueen paperiin.

2. Paperikäärö kiinnitetään teipillä. Teipin on hyvä olla korkealaatuinen, preeglattu tai vähintäänkin painettu versio kaupan logosta, nimestä, tai jostain hauskasta sloganista. Tässä voi tietysti jälleen käyttää suussa mukavalta tuntuvia englannin tai ranskankielisiä sana-yhdistelmiä. (ks. Pikaopas Menestykseen Japanissa Osa 1/5)

3. Korkealuokkaisessa kaupassa paperikäärö tietysti kääritään vielä käärettä suojaavaan silkkipaperiin. Jos haluat köyhäillä, voit kuitenkin jättää tämän kohdan tekemättä.

4. Kannettavissa kasseissa sinun kuitenkin tulee panostaa kaikki rahasi. Olipa ostos kahden sentin tai kahdensadan euron hintainen, tulee se asetella kauniisti paperiseen korkealuokkaiselta näyttävään kassiin.

5. Paperikassi kiinnitetään tarralla tai teipillä keskeltä kiinni. Mikäli käytät teippiä, paljastat tietysti nuukuutesi ja kaupan arrogantin ja köyhäilevän asenteen.

6. Koko komeuden kruunaa vielä pikkuruinen rusetti kantokahvan juuressa. Se pieni, puuttuva söpöyselementti.

7. Mikäli sataa, paperikassi pitää vielä sujauttaa läpinäkyvään muovipussiin, jottei se kastu. Ja läpinäkyvään tietysti, jotta liikkeen logo tai mainosviesti näkyy muille kuluttajille.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti