17.11.2009

Amerikka piiskaa kuluttamaan, porkkanoilla


"Give and Get 30%! Saat 30% alennuksen kaikista tuotteistaan neljän päivän ajan. Ja ostaminenko pinnallista? Ostosummastasi 5% lahjoitetaan suoraan hyväntekeväisyyteen. Sinä siis saat ja annat samaan aikaan."

Menin lankaan, hyvällä omatunnolla. Otosten ja huomattavan alennuksen jälkeen sain käteeni uuden alennuskuponnin: "seuraavan kuukauden aikana, kolmena valittuna päivänä, 40% kaikista tuotteista."

Postilaatikkooni taas oli tällä välin tipahtanut lappu, jossa luvattiin 25% pois, myös jo alennetuista tuotteista.

Ja vastattuani netissä kyselyyn siitä, mitä mieltä olin viimeisimmästä ostokokemuksestani, sain koodin, joka oikeuttaa 20% alennukseen yhdestä normaalihintaisesta tuotteesta seuraavan 3 kk aikana.

Niin, en tietysti maininnut, että ne, joilla on Gap/Old Navy/Banana Republic -kortti, saa joka tiistai 10% alennusta olipa mikä kuukausi tahansa.

Jos ynnäisin siis yhteen potentiaaliset alennukset, kuinka paljon olisin voiton puolella ostelussa?
Ja edelliset houkutukset kuuluivat vasta yhden vaatekonsernin viimeisen viikon aikana lähettämiin kampanjoihin.

Ale-huumaan kutsuvat jokapäiväisin sähköpostein myös Barney's New York, Macy's, Anthropologies ja Urban Outfitters. Joka puolella on ale! Ale, ale, ale!

Olen todennut, että minkä tahansa tuotteen saa alennuksella kahden viikon sisällä sen tulosta kauppaan. Miksi siis ostaisin edes himoitsemaani täysihintaisena?

Lisäksi amerikkalaisista kaupoista löytyy aina aletuotteiden osasto. Koska kierto on erittäin nopeaa, kannattaa kahden viikon välein käydä vilkaisemassa, josko ne ihanat nyt olisivat puoleen hintaan. Niin, tämä tietysti vain, jos ei ole köyhä tutkija.

Kilpailu asiakkaista on kova ja tyhjät liikehuoneistot näyttävät, että se kovenee hetki hetkeltä. Rahalähetyksiä (Amerikan talouden eheyttämiseksi) otetaan siis vastaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti